• Jos (34) Start-To-Act

    Van valkuil tot talent

    Jos werkt als klantmanager bij een middelgrote gemeente. Waarmee hij moeite heeft, is het in beweging krijgen van mensen.

    Lees verder …

  • Leo (35) Start-To-Act

    Ongemotiveerde klanten bestaan niet

    Leo (35 jaar) heeft al enkele jaren een uitkering en wordt door de gemeente bestempeld als een lastige klant. Hij wil niets, werkt niet mee aan zijn re-integratie en heeft inmiddels al meerdere klantmanagers versleten.

    Lees verder …

  • Een gemeente Start-To-Act

    Efficiëntie en enthousiasme

    Sociale Zaken van een middelgrote gemeente stond voor een grote reorganisatie. Hierbij stond de invoering van een nieuwe functie en een nieuwe benadering van de klant centraal. De nieuwe structuur stond al vast.

    Lees verder …

Klantmanagers in de sociale zekerheid

Start-To-Act: doelgericht op weg naar werk

Nieuwe inzichten ontstaan en regelmatig veranderen de regels binnen de sociale zekerheid. Om mensen naar (ander) werk te begeleiden dient u over specifieke vaardigheden te beschikken. Vaardigheden waarmee u werkzoekenden in beweging krijgt.

U wilt het beste uit uw werk als klantmanager halen? Van een rechtmatige naar een meer doelmatige aanpak? Om zo uw klanten optimaal te begeleiden naar een hogere positie op de participatieladder. Of uiteindelijk naar betaald werk?

Dan is Ortic de juiste partij voor een succesvol resultaat. Met onze Start-To-Act-methode blijft het niet bij plannen maken, maar gaat u snel over tot actie. Zo kunt u optimaal bijdragen aan het verhogen van de uitstroom van werkzoekenden.

Passend aanbod
Elke organisatie is anders, elke hulpvraag is uniek. Dankzij onze ervaring binnen sociale diensten kunnen wij voor u een programma-op-maat maken, bestaande uit advies, training, coaching-on-the-job of een combinatie hiervan. Altijd gericht op actie!

Start-To-Act als individueel traject voor klantmanagers, bijvoorbeeld voor:
– opleiding tot groepstrainer voor klanten
– coaching-on-the-job voor borging van kennis in de praktijk
– doelmatig handelen
– meer zakelijke aanpak

Start-To-Act als teamtraining voor klantmanagers, bijvoorbeeld voor:
– voor integratie van nieuwe vormen van klantmanagement
– aanpak en diagnostiek op één lijn brengen bij al uw klantmanagers
– leren re-integratie zelf te beheren of uitbesteden
– train de trainer specialisaties

Start-To-Act voor klanten, bijvoorbeeld voor:
– uitstroom gerichte coaching
– interactieve groepstrainingen (Job Clinic)